• وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا

خرید انگشتر عقیق خطی، ترکیب هنر و طبیعت

بسیاری از کسانی که به هنر و طبیعت در کنار یکدیگر علاقه‌مندند، به خرید انگشتر عقیق خطی نیز بسیاری دارند. این انگشترها، هنر اصیل خطاطی ایرانی را در کنار سنگ هایی زینتی که از دل طبیعت به دست آمده‌اند، با هم به نمایش گذاشته و ترکیبی متفاوت از این دو را پدید آورده است. اگر شما هم از طرفداران و علاقه‌مندان به این نوع از انگشتر هستید و یا قصد خرید آن را دارید، این نوشتار برای شما مفید و جالب خواهد بود. در ادامه ضمن بررسی این مدل از انگشتر و بیان خواص آنها، به نحوه محاسبه قیمت و همچنین بهترین مرجع خرید انگشتر حکاکی شده خواهیم پرداخت. تا پایان همراه ما باشید. 
 

خرید انگشتر عقیق خطی
خرید انگشتر عقیق خطی

به چه انگشترهایی انگشتر خطی گفته می‌شود؟

خرید انگشتر عقیق خطی یکی از جذاب‌ترین خریدها در دنیای انگشترهای زینتی است. در این خرید، شما علاوه بر سنگ و رکاب انگشتر، با یک هنر چشم نواز و فوق العاده رو به رو خواهید شد که افزون بر هنر و مهارت، با عشق و علاقه خاصی پدید آمده است. انگشترهای خطی در واقع سنگ‌ هایی هستند که اذکار و اسماء مختلفی با استفاده از هنر ظریف و سنتی حکاکی، بر روی آنها حک شده است. این محصولات منحصر به فرد، ماندگاری همیشگی نیز دارند. به عنوان مثال سنگ های حکاکی شده از دوران صفویه، قاجاریه و حتی پیش از آنها، هنوز هم موجود بوده و همچنان زیبایی و وقار خود را حفظ کرده اند. پس در واقع اگر پرسیده شود که عقیق خطی چیست؟ منظور همان عقیق های حکاکی شده می‌باشد. 
بر روی سطح برخی از انگشترهای خطی، اسماء الهی، اذکاری خاص و یا نام اهل بیت (ع) نقش بسته شده است. برخی دیگر از انگشتر های خطی نیز کاربرد مُهر را داشته و در گذشته از آنها به عنوان مُهر استفاده می‌شد. فونت‌ ها، طرح ها و سبک های مختلفی برای حکاکی روی سنگ انتخاب می‌شود. این هنر به قدری شگفت انگیز و زیباست که نام حکاک های برجسته و معروف در تاریخ ماندگار خواهد شد. بسیاری از حکاکان نام یا اختصاری از نام خود را به صورت مُهر و یا امضاء روی نگین و در اطراف خط به جا می‌گذارند تا در تاریخ ماندگار شود؛ مانند استاد حاج حسین جدی، استاد جواد حیدری با مُهر (طه)، استاد رضا قربانی با امضاء (حرّ)، استاد عبدالمجید رحمانی با امضاء (عبد) و ... نام این اساتید به علت هنرشان قطعاً ماندگار خواهد شد.
 

عقیق خطی 
عقیق خطی 

انواع انگشتر عقیق خطی

یکی از جذابیت های خرید انگشتر عقیق خطی وجود تنوع بالا در مدل های آن می‌باشد. عقیق از جمله سنگ هایی است که انواع و رنگ های گوناگونی داشته و هرکس با هر سلیقه و انتخابی می‌تواند عقیق مد نظر خود را پیدا کند. یکی از مهمترین حسن های سنگ عقیق این است که سطح سختی آن به صورتی می‌باشد که می‌توان به راحتی روی آن حکاکی کرد و در عین حال به سنگ و خط، هیچ آسیبی وارد نخواهد شد. در یکی از معیار های دسته بندی عقیق خطی، انواع آنها را می‌توان بر اساس نوع سنگ دسته بندی کرد. بر این اساس، عقیق خطی سرخ، عقیق خطی کبود، عقیق خطی مشکی و ... را خواهیم داشت. 
 در یک دسته بندی دیگر می‌توان عقیق خطی را بر اساس نوع حکاکی تقسیم کرد. از دیدگاه نوع حکاکی، این انگشترها را به دو دسته حکاکی داخلی یا عمقی و حکاکی بیرونی یا برشی تقسیم می‌کنند. در نوع اول، طرح، خط و نقش درون سنگ، با برش های داخلی انجام می‌شود و در مدل دوم، اطراف نقش برش خورده و سطح نازکی از سنگ برداشته می‌شود.

خواص انگشتر عقیق خطی چیست؟

در خرید انگشتر عقیق خطی، دانستن خواص این انگشتر تاثیر مهمی دارد. پیش از این در مطالب و نوشته های مختلفی درباره خواص انواع سنگ عقیق برای شما صحبت کرده ایم. به عنوان مثال در صفحه خرید انگشتر عقیق کبود درباره خواص نوع کبود عقیق و در مطلب خرید انگشتر عقیق سبز از خواص نوع زرد این سنگ نکات جالبی را مطرح کرده ایم. اگر بخواهیم به صورت خلاصه و کلی برخی از خواص عقیق را ذکر کنیم، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • نشاط آور و جذب کننده انرژی مثبت
  • تقویت روحیه و غم زدایی
  • تاثیر مثبت بر عملکرد دستگاه عصبی
  • کمک به گردش خون
  • تقویت تمرکز و قدرت ذهنی
  • تاثیرات مثبت بر چاکراهای بدن
  • آرامش بخش محیط

نکته جالب توجهی که در عقیق خطی وجود دارد، تاثیرات مهم خط بر خواص آن می‌باشد. در واقع در اعتقادات و احادیث ما، صحبت های زیادی راجع به خواص انگشتر عقیق خطی شده است. بسیاری از اهل بیت (علیهم السلام) عقیق خطی همراه خود داشتند و نام های خداوند متعال را بر روی آنها حک کرده بودند. این اذکار خواص معنوی فراوانی دارد. به عنوان مثال، تسهیل کننده امور هستند، رزق و روزی را افزایش می‌دهند، چشم زخم را دفع می‌کنند، آرامش را به محیط اضافه می‌کنند و ... از نظر ثواب هم روایات بسیاری درباره عقیق با اسماء الهی وجود دارد. به عنوان مثال گفته شده نمازی که با عقیق خوانده شود مقبول است.
 

خواص انگشتر عقیق خطی

خواص انگشتر عقیق خطی

قیمت انگشتر عقیق خطی چگونه محاسبه می‌شود؟

در خرید انگشتر عقیق خطی مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت آن، نوع خط و کیفیت آن می‌باشد. سنگ عقیق به علت کثرت منابع و دسترسی نسبتاً راحت به آن در بازار، از نظر مادی در برابر سنگ هایی از جمله یاقوت و زمرد، قیمت کمتری دارد. ( برای کسب اطلاع از نحوه قیمت گذاری انگشتر یاقوت، مطلب انواع انگشتر یاقوت را مطالعه کنید.) در واقع آن چیزی که ارزش بالایی به انگشتر عقیق خطی بخشیده و مهمترین علت افزایش قیمت این انگشتر محسوب می‌شود، اُجرت کار، نحوه حکاکی و خطاط آن است. برخی از انگشترهای عقیق خطی، چند ده میلیون تومان قیمت دارند! ارزش این انگشترها بیش از آنکه مادی باشد، معنوی و هنری است. به همین جهت نمی‌توان یک قیمت مشخص برای این مدل از انگشترها تعیین کرد چراکه در هنگام قیمت گذاری، تمامی عوامل ذکر شده به صورت همزمان در نظر گرفته می‌شوند.

خرید انواع انگشتر عقیق خطی از حجره شوشتری

اگر به دنبال جذاب‌ترین و چشم نوازترین طرح ها برای خرید انگشتر عقیق خطی هستید، فروشگاه حجره شوشتری دنیایی گسترده از انگشترهای خطی می‌باشد. در این فروشگاه می‌توانید عقیق را با کیفیت بالا، رکاب را با زیباترین طرح ها و خطاطی را با فوق العاده ترین فونت ها و نقش ها خریداری کنید. ما این هنر را به خوبی شناخته و به آن احترام می‌گذاریم. به همین جهت انگشترهایی را به مشتریان گرامی تحویل می‌دهیم که از ارزش کافی برخوردار باشند. شما همچنین می‌توانید سفارشات اختصاصی خود را ثبت و در مدت زمان کوتاهی نیز آنها را دریافت کنید. این فروشگاه خوش‌سابقه و معتبر، دنیایی از انگشتر های بی‌نظیر و خاص می‌باشد.


نام:
ایمیل:
پیغام:
کد مقابل را وارد کنید ...
آخرین اخبار و مطالب
چهار شنبه 17 آبان 1402

در این مقاله با سنگ فیروزه اصل آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست که چگونه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید
جمعه 25 فروردین 1402

اگر به دنبال درخشان کردن مجدد محصولات ساخته شده از نقره هستید، با ما همراه باشید تا با 8 روش مختلف تمیز کردن نقره در خانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
دوشنبه 21 فروردین 1402

اگر می‌خواهید بدانید که قرار گرفتن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد معنای هر یک نکاتی را خدمت شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه 20 بهمن 1401

نقره یکی از انواع متریال‌های فلزی است که برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلای گران‌قیمت این روزها باشد. این درحالی است که کیفیت نقره نیز بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ست نقره با قیمت های مناسب کنند.

بیشتر بخوانید
DNN