• 1157
  • 14 مرتبه
6 نکته ضروری مراقبت و نگهداری ساعت نقره

6 نکته ضروری مراقبت و نگهداری ساعت نقره

1403/07/25

ساعت‌ها یکی از اکسسوری‌های آنتیکی هستند که با ساختار و رنگ‌های متفاوتی که دارند، می‌توانند هم زمان را به شما یاد‌آور شوند و هم شخصیت، قدرت و جایگاه اجتماعی شما را نشان دهند. در ضمن، ساعت یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید آن را به عزیزان خود هدیه کنید؛ زیرا هم سایز و اندازه در این اکسسوری مطرح نیست و هم می‌تواند به خوبی با همه تیپ‌ها سازگاری نشان دهد.

پس خوب است، همیشه خرید انواع ساعت نقره، دیجیتال و غیره را برای خود و دیگران را در ذهن داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا نحوه نگهداری ساعت نقره را با شما در میان بگذاریم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین ساعت مچی زنانه برای ملکه الیزابت اول انگلستان در قرن شانزدهم ساخته شد.

انواع ساعت نقره زنانه

انواع ساعت نقره زنانه

استفاده از فلز گرانبها نقره در ساخت ساعت، ارزش و اصالت آن را افزایش می‌دهد. ساعت نقره زنانه بر خلاف ساعت استیل زنانه علاوه بر ارزش مادی نقره دارای خواص بسیار زیاد، برای سلامتی انسان است. ساعت نقره زنانه با طراحی جواهری، مجلسی و تنوع بالایی که دارد، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و اصالت و زیبایی را به نمایش می‌گذارد. در ادامه به انواع ساعت نقره زنانه اشاره خواهیم کرد.

۱. ساعت نقره زنانه براق

یکسری از ساعت‌های نقره زنانه به صورت براق و نقره‌فام تولید می‌شوند و برای زیبایی بیشتر، نگین‌های گوناگونی را روی آن نصب می‌کنند. این ساعت‌ها با آن که طراحی ساده‌ای دارند، اما سطح آینه‌گون آنها، چشم‌ها را مجذوب خود می‌کند. بنابراین اگر در حال خرید عروسی هستید، خرید ست نقره و به خصوص ساعت‌های نقره‌ای نگین‌دار که خانم‌ها به خرید آن بسیار علاقه دارند را فراموش نکنید. این ست‌ها با رنگ، طرح‌ها و نقوش خود، جلوه بیشتری به لباس عروس زیبای شما می‌بخشند.

۲. ساعت زنانه نقره سیاه‌قلم

این نوع ساعت‌ها از جمله ساعت‌های آنتیک محبوب خانم‌ها هستند که نقش و نگارهای سیاه رنگ و نگین های مارکازیت آن، طرحی خاص به آنها می‌بخشند. این ساعت‌ها را از نقره 925 می‌سازند و برای ایجاد نقش‌های تیره‌رنگ از سیاه‌قلم و نگین های خاص استفاده می‌کنند. مارکازیت اتریشی سیاه‌رنگ یا خاکستری، معمول‌ترین نگینی است که برای تزیین این نوع ساعت استفاده می‌شود، زیرا این نگین با این طرح سازگاری بیشتری دارد.

تولیدکنندگان برای جلوه و زیبایی بیشتر ساعت مچی سیاه قلم، از طراحی بند و قاب دور این ساعت نیز غافل نمی‌شوند و آن را منقوش به نقش و نگارهایی زیبا می‌کنند. از این رو می‌توانید این ساعت را در مراسمات و دورهمی‌های خود به عنوان یک اکسسوری چشمگیر استفاده کنید و یا حتی آن را به دیگران هدیه دهید.

 روشهای نگهداری از ساعت نقره

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، ساعت‌های نقره فقط زمان را نشان نمی‌دهند، بلکه یک اکسسوری آنتیک و کلکسیونی محسوب شده و در ترکیب استایل افراد نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. نحوه نگهداری ساعت نقره را در ادامه توضیح خواهیم داد تا بتوانید آنها را برای مدت طولانی سالم نگه دارید و استفاده کنید.

روشهای نگهداری از ساعت نقره

1. از آب دوری کنید؛ روش نگهداری ساعت نقره

اگر ساعت نقره دارید، بهتر است که از آب دوری کنید. زیرا ممکن است این ساعت‌ها ضدآب نباشند، یا برخی قسمت‌های آن مانند پین‌های ظریف یا پیچ‌ها از جنس آهن ساخته شده باشند، در این صورت آب و رطوبت می‌تواند باعث زنگ‌زدگی آنها شود. زنگ‌زدگی می‌تواند روی رنگ نقره تاثیر گذاشته و بخش‌های اطراف زنگ‌خوردگی را به رنگ تیره درآورد. اما از طرفی شستن نقره با آب، مسواک و خمیر دندان یا حتی آب خالی یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن نقره در خانه است، چرا که سطح آن را براق می‌کند. اما دقت نمایید در هنگام شستشو موتور ساعت با آب حدالامقدور در تماس نباشد. ضمنا بعد از شستن با آب، تمام نقاط آن را خشک کنید تا اثری از آب و رطوبت باقی نماند.

2. آخرین مرحله ساعت را بپوشید!

هنگامی که تصمیم به بیرون رفتن گرفتید، بهتر است، پوشیدن اکسسوری‌هایی مانند ساعت و دستبند نقره خود را به بعد از آماده شدن و استفاده از مواد آرایشی و... موکول نمایید. هنگام بازگشت به خانه نیز قبل از انجام هر کاری، ابتدا ساعت خود را باز کنید و آلودگی‌ها و جرم‌ها را با یک پارچه نخی نرم پاک کنید.

3. از آویز ساعت استفاده نکنید؛ یک روش نگهداری ساعت نقره

نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید، عدم استفاده از آویز ساعت است. زیرا این آویزها ممکن است به دلیل وزن یا ظاهرشان به ساعت نقره آسیب وارد کنند و حتی از زیبایی آن بکاهند. با این توضیحات اگر خواستید باز هم از آویز استفاده کنید، بهتر است از نوع پشت ساعتی آن بهره گیرید.

4. آبکاری کردن ساعتهای نقره، قسمت مهم نگهداری ساعت نقره

آبکاری کردن ساعت‌های نقره، یکی از بهترین روش‌های نگهداری ساعت نقره است. زیرا این کار علاوه بر اینکه ساعت شما را در برابر عوامل خارجی مخرب محافظت می‌کند، به عنوان یکی از روش ‌های تمیز کردن ساعت نقره نیز مطرح است. زیرا آبکاری اصولی، ساعت، دستبند نقره و...  شما را مانند روز اول تمیز و براق می‌کند.

5. تمیز کردن ساعت نقره

برای تمیز کردن ساعت نقره حتما از یک پارچه نخی کمک بگیرید. برای از بین بردن آلودگی‌ها و لکه‌ها از روی سطح ساعت نقره، باید اول کمی پارچه نخی خود را با آب مقطر یا آب جوشیده مرطوب نمایید و سپس آن را بر روی جرم‌ها بکشید تا پاک شوند. در آخر نیز به کمک پارچه نخی دیگر، آن را خشک کنید. به یاد داشته باشیدکه پارچه‌های پلاستیکی و پشمی برای این کار مناسب نیستند، زیرا این پارچه‌ها می‌توانند سطح براق ساعت نقره شما را تیره و کدر کنند.

6. تعویض باتری، روش اصولی نگهداری ساعت نقره

در صورتی که باتری ساعت شما به پایان رسید و خواستید تعویض باتری انجام دهید، بهتر است آن را به افراد کاردان بسپارید تا با ابزار اصولی و مخصوص آن را باز کنند. به خاطر داشته باشید که انجام آن در خانه، آن هم با ابزارهایی غیراصولی می‌تواند به ساعت شما آسیب وارد کند و حتی با ایجاد خط‌وخش از زیبایی آن نیز بکاهد. 

روشهای تمیز کردن ساعت نقره

روش های تمیز کردن ساعت نقره

ماده

روش

آب، مسواک، خمیردندان

مقدار کمی خمیر دندان را روی مسواک مرطوب  بریزید، سپس مثل مسواک کردن ساعت نقره خود را تمیز کنید.

سرکه و جوش‌شیرین

دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با نصف فنجان سرکه سفید مخلوط کنید و آن را با یک پارچه نخی بر روی قسمت‌های نقره‌ای ساعت مالش دهید.

سس گوجه فرنگی، آب‌لیمو 

استفاده از هر کدام از این مواد به تنهایی می‌تواند در نگهداری ساعت نقره و رفع لکه‌های ملایم کارساز باشد. البته بهتر است آب‌لیمو و

خمیردندان را با مقداری آب مخلوط کنید.

در نهایت اگرچه امروزه تکنولوژی‌های جدید تا حدودی جای ساعت‌ها را گرفته‌اند، اما هنوز هم بسیاری از افراد مایلند، برای خلق استایلی شیک و آنتیک از ساعت استفاده کنند. در این مطلب تلاش کردیم تا نحوه نگهداری از ساعت نقره را به شما آموزش دهیم، پس لطفا اگر در این زمینه تجربه یا روش متفاوتی دارید و یا اگر سوالی ذهن شما را مشغول کرده است، آن را با ما درمیان بگذارید. 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN