• 1118
  • 10815 مرتبه
دعای حرز امام جواد(ع) و تاثیرات آن

دعای حرز امام جواد(ع) و تاثیرات آن

1400/10/05

حرز به معنای جایگاهی محصور و محکم است. این دعا توسط امام جواد (ع)، امام نهم شیعیان، نوشته شده است که در دو نوع زیر به کار برده می‌شود:
1.    حرز صغیر
2.    حرز کبیر

قبل از هرچیز لازم است در مورد دلیل نوشتن این دعاها توسط معصومین(ع) مطالبی را خدمت شما بیان کنیم:

 

اثرات دشمنی در انسان 

حتماً شنیده اید که عده ای دعا نویسی می‌کنند و ادعا دارند با موجودات ماوراءطبیعه در ارتباط هستند؛ این موضوع قابل تایید است. سحر و جادو از قدیم وجود داشته و هنوز هم وجود دارد.
دلایل این رفتارها از طرف انسان ها، عدم کنترل نفس، بیماری های روحی، دشمنی ها و حسدها می‌باشد که باعث اعمال و رفتاری می‌شود تا به نوعی به طرف مقابل ضربه بزنند. این دشمنی ها در تمام فرهنگ های جهان وجود دارد و نمی‌توان منکر آن شد.
اتفاقات ناشی از این رفتار ها شامل موارد زیر می‌شود:

•    چشم زخم
•    قتل
•    غارت
•    ایجاد نزاع و به هم زدن دوستی ها
•    تهمت زدن و آبرو بردن ( یا به اصطلاح عامیانه تر، پاپوش ساختن)
•    ایجاد بیماری
•    تغییر خلق و خو در افراد
•    و ...

به همین دلیل معصومین (ع) و علمای شیعه، این موضوع را رد نکرده بلکه برای آن چاره اندیشی کرده اند و امامان معصوم(ع) از جمله امام اول شیعیان، امام چهام و امام نهم حرز یا ضد طلسم هایی را نوشته اند.
به این موضوع توجه داشته باشید دعایی که توسط معصومین و عالمان نوشته شده است، حتی اگر دارای نشانه و نمادهای ناشناس باشند، قابل اطمینان تر از دعاهایی هستند که افراد غیر معصوم نوشته اند. ذکر نام و القاب خدا مهمترین ویژگی این دعاهاست. 

فواید دعای حرز امام جواد

دفع بلا

این دعا، برای دفع بلایا و دوری از گزند حسد اطرافیان و موجودات دیگرِ عالم می‌باشد.


باز شدن گره های زندگی
گاهی اوقات انسان تمام تلاش خود را می‌کند اما باز هم به در بسته خورده و نتیجه ای نمی‌گیرد، در برخی موارد نه تنها مشکلاتش حل نمی‌شود، بلکه دائم دچار مشکلات جدیدی می‌شود که اصلاً انتظار آنها را نداشته است. در اینگونه موارد، می‌گویند احتمالاً دشمنی دارد جلوی کار او را می‌گیرد. دشمنان از راه های مختلفی انسان ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. 
این دعا، می‌تواند اینگونه مشکلات که حتی ممکن است به عالم های دیگر مربوط شوند را دفع کند.

 

دفع چشم زخم

حتماً شما هم در مورد چشم زخم و اثرات ناشی از آن شنیده اید یا خود به تجربه در اطرافیان، تاثیر آن را دیده اید. قبلاً اسناد و دلایل تائید وجود چشم زخم را بررسی کرده ایم و راه هایی را برای دفع آن ارائه داده ایم. یکی از این راه ها، دعای حرز امام جواد(ع) می‌باشد.
در این دعا عنوان شده است که صاحب و مالک همه عالم خداست و اوست که بر همه چیز حکم فرما می‌باشد پس باید بر او توکل کرد.

 

ویژگی های دعای حرز امام جواد 

با استناد به روایات و نقل قول هایی از امام جواد (ع) و عالمان مطرح شیعه همچون آیت الله بهجت در مورد حرز امام جواد(ع)، رعایت موارد زیر در ساخت و استفاده از حرزِ این امام بزرگوار ضروری می‌باشد:

1.    حداقل سه گرم نقره در حرز وجود داشته باشد.
2.    فردی که آن را می‌نویسد با وضو و رو به قبله باشد.
3.    رعایت حق الناس در فرد استفاده کننده بسیار مهم است (شامل همه موارد مادی و عملی)، همچنین عدم شرک و توکل بر خدا متعال داشته باشد.
4.    دعا بر روی پوست آهو نوشته شود.


امام جواد (ع) توصیه کرده اند این دعا روی پوست آهو نوشته شود. برخی گمان می‌کنند این دعا به این دلیل قیمتی می‌باشد که روی پوست آهو نوشته شده است! در صورتی که پوست آهو قیمت چندانی نداشته بلکه نقره ای که در آن بکار می‌رود، باعث بالاتر رفتن قیمت حرز امام جواد(ع) می‌شود.
این احتمال هم وجود دارد با توجه به این که در آن زمان، کاغذ به ندرت یافت می‌شد و ساخت آن توسط مسلمانان سخت بود، حضرت توصیه به پوست آهو داشتند که امکان دسترسی به آن راحت تر از کاغذ بوده است! اما امروزه دسترسی به کاغذ، آسان تر از پوست آهو می‌باشد و توسط مسلمانان هم تولید می‌شود. بنابراین می‌توان از کاغذ هم استفاده کرد اما باید یقین داشت که پاک است.

روش های استفاده از حرز امام جواد(ع)

1.  درون کیفی چرمی‌ قرار بگیرد و ‌روی بازو راست بسته شود؛ البته قبل از استفاده، باید اعمال زیر را انجام داد:
  *وضو
  * خواندن دو  نماز دو رکعتی حرز امام جواد(ع) که به شرح زیر می‌باشد:

o    در هر رکعت بعد از سوره حمد، هفت مرتبه «آیه الکرسی»
o    هفت مرتبه آیه 18 سوره آل عمران 
o    هفت مرتبه سوره شمس
o     هفت مرتبه سوره لیل
o    هفت مرتبه سوره توحید

2.    درون انگشتر نقره: قبلاً این دعا فقط روی بازو سمت راست استفاده می‌شد؛ اما امروزه با پیشرفت وسایل، می‌توان آن را درون انگشتر، یعنی به گونه ای که در زیر نگین قرار گیرد نیز جای داد که نمونه های این کار، در انگشتر های عقیق و سایر محصولات حجره شوشتری وجود دارد. البته بهتر است که انگشتر های حرز دار، در دست راست قرار گیرند.

در انتهای این مقاله، توضیح مفیدی راجع به این نوع از محصولات داده شده و می‌توانید با مطالعه آن و سپس بازدید از صفحه لینک داده شده، محصولات این بخش را مشاهده کنید!

 

3.    به صورت گردن آویز

گرد آویز حرز امام جواد با سنگ لاجورد

 

چه کسانی حرز امام جواد(ع) را تائید کرده اند؟

بزرگان دینی، با توجه به روایات معتبر و تحقیق در مورد تاثیرات مثبت استفاده از حرز امام جواد(ع) در بین مردم، همواره توصیه به استفاده از این دعا را داشته اند. از جمله بزرگانی که این موضوع را تایید کرده اند علمای زیر می‌باشند:

  •    آیت الله بهجت
  •    علامه مجلسی
  •    آیت الله سید قاضی
  •   مرحوم آیت الله بهاءالدینی

متن دعای حرز صغیر

متن دعای حرز صغیر امام جواد

متن دعای حرز کبیر

متن دعا با اشکالی که حروف ابجد و عبری می‌باشد همراه است. این حروف، مربوط بـه علوم غریبه می‌باشد.
 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ الرَّحمنِ الرَّحیم ملکِ یَومِ الدّین ایاکَ نَعبُدُ وَ ایّاکَ نَستَعین اِهدِنا الصِّراطَ المُستَقیم صِراطَ الَّذینَ اَنعَمتَ عَلَیهِم غَیرِ المَغضوبِ عَلَیهِم وَ لا الضّآلّین        
أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ ما فِي الْأَرْضِ وَ الْفُلْكَ تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَ يُمْسِكُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُفٌ رَحِيمٌ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ الْمَلِكُ [الدَّيَّانُ‏] يَوْمَ الدِّينِ تَفْعَلُ مَا تَشَاءُ بِلَا مُغَالَبَةٍ وَ تُعْطِي مَنْ تَشَاءُ بِلَا مَنٍّ وَ تَفْعَلُ مَا تَشَاءُ وَ تَحْكُمُ مَا تُرِيدُ وَ تُدَاوِلُ الْأَيَّامَ بَيْنَ النَّاسِ وَ تُرَكِّبُهُمْ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْمَجْدِ وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ السَّرَائِرِ السَّابِقِ الْفَائِقِ الْحَسَنِ الْجَمِيلِ النَّضِيرِ رَبِّ الْمَلَائِكَةِ الثَّمَانِيَةِ وَ الْعَرْشِ الَّذِي لَا يَتَحَرَّكُ وَ أَسْأَلُكَ بِالْعَيْنِ الَّتِي لَا تَنَامُ وَ بِالْحَيَاةِ الَّتِي لَا تَمُوتُ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِي لَا يُطْفَأُ وَ بِالاسْمِ الْأَكْبَرِ الْأَكْبَرِ الْأَكْبَرِ وَ بِالاسْمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الَّذِي هُوَ مُحِيطٌ بِمَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ بالْأَرْضِ وَ بِالاسْمِ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ الشَّمْسُ وَ أَضَاءَ بِهِ الْقَمَرُ وَ سُجِّرَتْ بِهِ الْبُحُورُ وَ نُصِبَتْ بِهِ الْجِبَالُ وَ بِالاسْمِ الَّذِي قَامَ بِهِ الْعَرْشُ وَ الْكُرْسِيُّ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْعَرْشِ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْعَظَمَةِ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْبَهَاءِ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْقُدْرَةِ وَ بِاسْمِكَ الْعَزِيزِ وَ بِأَسْمَائِكَ الْمُقَدَّسَاتِ الْمُكَرَّمَاتِ الْمَخْزُونَاتِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ وَ أَسْأَلُكَ مِنْ خَيْرِكَ خَيْراً مِمَّا أَرْجُو وَ أَعُوذُ بِعِزَّتِكَ وَ قُدْرَتِكَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ وَ أَحْذَرُ وَ مَا لَا أَحْذَرُ يَا صَاحِبَ مُحَمَّدٍ يَوْمَ حُنَيْنٍ وَ يَا صَاحِبَ عَلِيٍّ يَوْمَ صِفِّينَ أَنْتَ يَا رَبِ‏ مُبِيرُ الْجَبَّارِينَ وَ قَاصِمُ الْمُتَكَبِّرِينَ. أَسْأَلُكَ بِحَقِّ طه وَ يس وَ الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ وَ الْفُرْقَانِ الْحَكِيمِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَشُدَّ بِهِ عَضُدَ صَاحِبِ هَذَا الْعَقْدِ وَ أَدْرَأُ بِكَ فِي نَحْرِ كُلِّ جَبَّارٍ عَنِيدٍ وَ كُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ وَ عَدُوٍّ شَدِيدٍ وَ عَدُوٍّ مُنْكَرِ الْأَخْلَاقِ وَ اجْعَلْهُ مِمَّنْ أَسْلَمَ إِلَيْكَ نَفْسَهُ وَ فَوَّضَ إِلَيْكَ أَمْرَهُ وَ أَلْجَأَ إِلَيْكَ ظَهْرَهُ اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ الَّتِي ذَكَرْتُهَا وَ قَرَأْتُهَا وَ أَنْتَ أَعْرَفُ بِحَقِّهَا مِنِّي وَ أَسْأَلُكَ يَا ذَا الْمَنِّ الْعَظِيمِ وَ الْجُودِ الْكَرِيمِ وَلِيَّ الدَّعَوَاتِ الْمُسْتَجَابَاتِ وَ الْكَلِمَاتِ التَّامَّاتِ وَ الْأَسْمَاءِ النَّافِذَاتِ وَ أَسْأَلُكَ يَا نُورَ النَّهَارِ وَ يَا نُورَ اللَّيْلِ وَ يَا نُورَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ نُورَ النُّورِ وَ نُوراً يُضِي‏ءُ بِهِ كُلُّ نُورٍ يَا عَالِمَ الْخَفِيَّاتِ كُلِّهَا فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ وَ الْجِبَالِ وَ أَسْأَلُكَ يَا مَنْ لَا يَفْنَى وَ لَا يَبِيدُ وَ لَا يَزُولُ وَ لَا لَهُ شَيْ‏ءٌ مَوْصُوفٌ وَ لَا إِلَيْهِ حَدٌّ مَنْسُوبٌ وَ لَا مَعَهُ إِلَهٌ وَ لَا إِلَهَ سِوَاهُ وَ لَا لَهُ فِي مُلْكِهِ شَرِيكٌ وَ لَا تُضَافُ الْعِزَّةُ إِلَّا إِلَيْهِ لَمْ يَزَلْ بِالْعُلُومِ عَالِماً وَ عَلَى الْعُلُومِ وَاقِفاً وَ لِلْأُمُورِ نَاظِماً وَ بِالْكَيْنُونِيَّةِ عَالِماً وَ لِلتَّدْبِيرِ مُحْكِماً وَ بِالْخَلْقِ بَصِيراً وَ بِالْأُمُورِ خَبِيراً أَنْتَ الَّذِي خَشَعَتْ لَكَ الْأَصْوَاتُ وَ ضَلَّتْ فِيكَ الْأَحْلَامُ وَ ضَاقَتْ دُونَكَ الْأَسْبَابُ وَ مَلَأَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ نُورُكَ وَ وَجِلَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ مِنْكَ وَ هَرَبَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ إِلَيْكَ وَ تَوَكَّلَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ عَلَيْكَ وَ أَنْتَ الرَّفِيعُ فِي جَلَالِكَ وَ أَنْتَ الْبَهِيُّ فِي جَمَالِكَ وَ أَنْتَ الْعَظِيمُ فِي قُدْرَتِكَ وَ أَنْتَ الَّذِي لَا يُدْرِكُكَ شَيْ‏ءٌ وَ أَنْتَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ الْعَظِيمُ مُجِيبُ الدَّعَوَاتِ قَاضِي الْحَاجَاتِ مُفَرِّجُ الْكُرُبَاتِ وَلِيُّ النِّعَمَاتِ يَا مَنْ هُوَ فِي عُلُوِّهِ دَانٍ وَ فِي دُنُوِّهِ عَالٍ وَ فِي إِشْرَاقِهِ مُنِيرٌ وَ فِي سُلْطَانِهِ قَوِيٌّ وَ فِي مُلْكِهِ عَزِيزٌ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ احْرُسْ صَاحِبَ هَذَا الْعَقْدِ وَ هَذَا الْحِرْزِ وَ هَذَا الْكِتَابِ بِعَيْنِكَ الَّتِي لَا تَنَامُ وَ اكْنُفْهُ بِرُكْنِكَ الَّذِي لَا يُرَامُ وَ ارْحَمْهُ بِقُدْرَتِكَ عَلَيْهِ فَإِنَّهُ مَرْزُوقُكَ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ الذی لَا صَاحِبَةَ لَهُ وَ لَا وَلَدَ بِسْمِ اللَّهِ قَوِيِّ الشَّأْنِ عَظِيمِ الْبُرْهَانِ شَدِيدِ السُّلْطَان مَا شَاءَ اللَّهُ كَانَ وَ مَا لَمْ يَشَأْ لَمْ يَكُنْ أَشْهَدُ أَنَّ نُوحاً رَسُولُ اللَّهِ وَ أَنَّ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلُ اللَّهِ وَ أَنَّ مُوسَى كَلِيمُ اللَّهِ وَ نَجِيُّهُ وَ أَنَّ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ كَلِمَتُهُ وَ رُوحُهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ خَاتَمُ النَّبِيِّينَ لَا نَبِيَّ بَعْدَهُ وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ السَّاعَةِ الَّتِي يُؤْتَى فِيهَا بِإِبْلِيسَ اللَّعِينِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ يَقُولُ اللَّعِينُ فِي تِلْكَ السَّاعَةِ وَ اللَّهِ مَا أَنَا إِلَّا مُهَيِّجُ مَرَدَةٍ اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْقاهِرُوهوالقادروهوالظاهر وَ هُوَ الْغَالِبُ لَهُ الْقُدْرَةُ السَّابِقَةُ وَ هُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ
اللَّهُمَّ وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ كُلِّهَا وَ صِفَاتِهَاوصورتها وَ (صُوَرِهَا) وَ هِيَ:

دعای حرز کبیر
 

 سُبْحَانَ الَّذِي خَلَقَ الْعَرْشَ وَ الْكُرْسِيَّ وَ اسْتَوَى عَلَيْهِ أَسْأَلُكَ أَنْ تَصْرِفَ عَنْ صَاحِبِ كِتَابِي هَذَا كُلَّ سُوءٍ وَ مَحْذُورٍ فَهُوَ عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ وَ ابْنُ أَمَتِكَ‏ وَ أَنْتَ مَوْلَاهُ فَقِهِ اللَّهُمَّ يَا رَبِّ الْأَسْوَاءَ كُلَّهَا وَ اقْمَعْ عَنْهُ أَبْصَارَ الظَّالِمِينَ وَ أَلْسِنَةَ الْمُعَانِدِينَ وَ الْمُرِيدِينَ لَهُ بالسُّوءَ وَ الضُّرَّ وَ ادْفَعْ عَنْهُ كُلَّ مَحْذُورٍ وَ مَخُوفٍ وَ أَيُّ عَبْدٍ مِنْ عَبِيدِكَ أَوْ أَمَةٍ مِنْ إِمَائِكَ أَوْ سُلْطَانٍ مَارِدٍ أَوْ شَيْطَانٍ أَوْ شَيْطَانَةٍ أَوْ جِنِّيٍّ أَوْ جِنِّيَّةٍ أَوْ غُولٍ أَوْ غُولَةٍ أَرَادَ صَاحِبَ كِتَابِي هَذَا بِظُلْمٍ أَوْ ضُرٍّ أَوْ مَكْرٍ أَوْ مَكْرُوهٍ أَوْ كَيْدٍ أَوْ خَدِيعَةٍ أَوْ نِكَايَةٍ أَوْ سِعَايَةٍ أَوْ فَسَادٍ أَوْ غَرَقٍ أَوِ اصْطِلَامٍ أَوْ عَطَبٍ أَوْ مُغَالَبَةٍ أَوْ غَدْرٍ أَوْ قَهْرٍ أَوْ هَتْكِ سِتْرٍ أَوِ اقْتِدَارٍ أَوْ آفَةٍ أَوْ عَاهَةٍ أَوْ قَتْلٍ أَوْ حَرَقٍ أَوِ انْتِقَامٍ أَوْ قَطْعٍ أَوْ سِحْرٍ أَوْ مَسْخٍ أَوْ مَرَضٍ أَوْ سُقْمٍ أَوْ بَرَصٍ أَوْ جُذَامٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ فَاقَةٍ أَوْ سَغَبٍ أَوْ عَطَشٍ أَوْ وَسْوَسَةٍ أَوْ نَقْصٍ فِي دِينٍ أَوْ مَعِيشَةٍ فَاكْفِهِ بِمَا شِئْتَ وَ كَيْفَ شِئْتَ وَ أَنَّى شِئْتَ إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً كَثِيراً وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ.

 

در انتهای این نوشتار، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سنگ عقیق بنا بر روایات معتبر از ائمه معصومین(ع)، خاصیت دفع بلا و حفظ و مراقبت از صاحب خود را دارد؛ پس اگر انگشتر یا محصولی پیش روی شما قرار گیرد که علاوه بر حرز امام جواد(ع)، سنگ عقیق نیز بر روی آن به کار رفته باشد، می‌توانید با خرید آن محصول, علاوه بر بهره مندی از خواص مادی، از خواص معنوی آن نیز استفاده کرده و یک انگشتر عقیق با برکت را همیشه همراه خود داشته باشید. 

 

برای مشاهده انواع انگشتر های عقیق حرز دار فروشگاه حجره شوشتری، می‌توانید اینجا کلیک کنید!
 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN